Harrastustavoitteet vuodelle 2015

Aloittaja Marianne, tammikuu 01, 2015, 16:13:29

« edellinen - seuraava »

Marianne

No niin, nyt on aika tarkistaa toteutuivatko viime vuoden tavoitteet ja mitä tehdään asioiden korjaamiseksi tänä vuonna.  ;)

Mulla toteutui tavoitteet aika huonosti, joten päivitän listani tälle vuodelle. Osa tavoitteista pysyy samoina, eli jos vaikka sitten tänä vuonna toteutuvaisivatkin.

- Teen Excel-listan kaikista omistamistani nukeista ja sen mukaan karsin katraasta pois kaikki henkilöt, joita en välttämättä tarvitse nukketarinaani varten. Myyn pois aina yhden nuken sen tilalle jonka ostan ja lasken vuoden lopussa onko nukkemäärä pysynyt samana tai mieluummin kutistunut edes hiukan.  :D

- Ostan enemmän huonekaluja ja dioraamatarvikkeita, etenkin puhallinsoittimia.

- En turhaan haaveile musiikkikaupasta pysyvänä dioraamana koska siitä tulee iso, mutta aion sen kuitenkin tänä vuonna rakentaa.

- Fimo-massat jäivät suurimmaksi osaksi käyttämättä ja kuivuivat piloille.  :naamakämmen: Ostan lisää, mutta vasta sitten kun muovailuun on kunnolla aikaa. Teen lisää jo vuonna 2013 kokeilemani mallin mukaisia cd-levyjä ja -koteloita sitä musiikkikauppaa varten.

- Opettelen itse rakentamaan nukeille puisia huonekaluja tai ainakin taulujen kehyksiä.

- Ompelen nukeille vaatteita. Kankaita ja pitsejä löytyy jo aika kasa.  :chuckle: Tämä ei toteutunut tarpeeksi hyvin viime vuonna, vaikka ostin lisää upeita kankaita.

- Teen myös enemmän koruja, kun niitä korutarvikkeitakin on tullut hamstrattua valtavasti.  :D

- Kesään mennessä on pakko saada Elliotin tarinan neljäs kausi loppuun, minkä jälkeen voin pitää siitä lyhyen tauon ja sitten laittaa hahmot hyppäämään ajassa niin, että ne viidennellä kaudella elää viimeinkin tätä päivää eikä vuotta 2012.  :blush: Jos siis jatkan vielä viidennelle kaudelle, se kun on nyt epävarmaa. Jos tarina ei jatku, niin aloitan jonkin uuden jutun. Joka tapauksessa neloskauden jälkeen pyrin ottamaan koko hommasta vähemmän stressiä, enkä suunnittele tapahtumia niin paljon etukäteen kuin ennen olen tehnyt.

- En ota uusia tilaustöitä ennen kuin neloskausi on valmis.  :wink:

- Tavoitteena on saada kaikki keskeneräiset maalaus- ja roottausprojektit valmiiksi, ettei tarvitse pitää niitä raukkoja enää laatikoissa sängyn alla.  :shuting-up:

- Yritän pitää kaikki kamat paremmassa järjestyksessä. Jos ei mahdu, niin myyn pois sen verran tavaraa, että mahtuu kaikki siistiin järjestykseen.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Jennijee

Minun tavoitteeni ovat ehkä enemmänkin suuria haaveita ja toiveita! :D

-Teen valmiiksi omia keskeneräisiä projekteja. Niin nukkejuttuja kuin ihmisten kokoisiakin.
-En ota jonoon tilauksia.
-Teen mitä milloinkin itsestäni tuntuu kiinnostavalta.
-Yritän keksiä mikä minusta tulee isona.
-Stressaan vähemmän ja otan omaa aikaa.

kuuma92

Minun  tavoitteeni  vuodelle 2015  :smiley:
-Nukke dioraaman   teko.
- Dioramaa varten etsin huonekaluja.
- Edelleen harkitsen mitä ostan.
-  Muutamia nukkeja hankin.
- Nukeille vaatteita lisää.
- Kuvaan enemmän ulkona nukkeja
ja liikun kameran kanssa  etsin uusia kohteita. 
- Pyrin että teen nukke kuvista enemmän taiteellisia 
päätyvät ehkä opiston kuvataide näyttelyyn nyt keväällä.
-  Toinen vitriini olisi hankinnassa kapea pystyvitriini.

myrva

Viime vuotisetkaan eivät juuri toteutuneet, mutta tänä vuonna:

– Järjestän ensin aikaa itselle, sitten vasta muille asioille
–> Leikin enemmän & murehdin vähemmän :playwithdolls:

Yritän olla, siis jälleen kerran, stressaamatta itseäni hengiltä.

Milia C

Budjetoi ja harkitse
Ylimääräinen tavara pois
Taustakankaat käyttöön
Kuvia Flickeriin / blogiin.
Anna  :barbie: lle mahdollisuus  :D ;)
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Louhi

Tuo Myrvan tavoite on kyllä niin paras  :aplause: ! Minunkin pitäisi!

Sen lisäksi, että leikkisin enemmän ja murehtisin vähemmän, olen miettinyt tällaiset tavoitteet tulevalle vuodelle:

1. Tekisin ne yksittäiset kuvatarinat tänne foorumille, joihin minulla on kuvat jossain täällä läppärillä.
2. Barbien huonekalujen maalaus ja viimeistely. Tein vuosi sitten aika paljon huonekaluja puutyökurssilla.
3. Barbien sisustustekstiilien (liinoja, peittoja, mattoja) valmistaminen (en ole aikaisemmin tehnyt Barbie-koossa).
4. Barbien vaatteiden korjaaminen, niitä on pari pussillista.
5. Teen kirppikselle viimeinkin sen myyntiketjun ja kuvaan lisää myytävää.
6. Vaatehuoneen siivous!!!!!  :head-to-the-wall: Siellä on nimittäin ne kaikki Barbie-tavarat erillisissä laatikoissa ja kun uusia on tullut, olen lätkäissyt ne kaikki vaan eri kohtiin ja pari kaaospesää on syntynyt. Ne ovat kasvaneet jo puoli vuotta. Osaan sentään tuottaa entropiaa  :kaffitanssi: .
7. Jonkun oman nukkeprojektin tekeminen, enkä tarkoita tällä joulunukkea, vaan itselle jäävää nukkea.

Näitäpä tuli paljon, mutta se on hyvä, että olen saanut jäsenneltyä asioita. Ennen ne olivat vaan sellaisia kaaosmöykkyjä mielessä ja hyllyissä.

avotuli

Teen kustomnukkeja, puolivalmiita joulunukkeaihioita ja äidistä 60's muotokuvan nukkena (aihioitahan on aivan järkeä vaille paljon).

Näyttely Seinäjoelle Y-taloon maaliskuussa 2015

Kun pääsen omaan työhuoneeseen, myyntiin lähtee ja paljon, kun saan purkaa laatikkoni. Mutta myös muutama vanha rakkaus pääsee laatikoistaan ja vihdoin kasaan sen DreamHousen. Se on tänä vuonna kyllä jo! Yläkerta valmistuu kevättalven aikana, kunhan portaikosta vielä selvitään (sitten eteinen pitäisi korjata loppuun mutta olkoot mokoma).

AviksenPaja: Vain YO-talon nukke- ja nallemarkkinat tai SuuriSnadi, jos niistäkään kumpaankaan jaksan edes :deal:
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Adalmina

Viimme vuoden lupauksetkaan ei oikein toteutunut mutta....

-Edelleen se metsä haaveissa
-muutamat päät edelleen karvoja vailla
-kropan vaihto viikot jatkukoot ihan rauhassa
-ommella olis kiva ja niitä korujakin tehdä ja vähän maalatakin jonkun uhrin pärstää
-saada wannabee "it girl poppy" valmiiksi
-myydä enemmän ja ostaa vähemmän

harakka

Tänä vuonna:

- Yritän edelleen pitää ostamisen aisoissa
- Jatkaa hybridien tekoa
- Saada vihdoin aikaiseksi nukketalon tekemisen kaappiin
- Tehdä muutama kuvaustausta, niin tulisi ehkä kuvattuakin

Taitaa olla parasta lopettaa lista tähän, ettei ala ahdistaa :D.

Adalia

*Nukkehuone järjestykseen - esim. kirppiskassit tyhjiksi (myyntiä!) tai piiloon. Matto Ikeasta tms. lattialle.

*500 nukkea (ensin tarkistuslaskenta, pitääkö Excel-taulukko kutinsa; lisään uudet nuket, mutta olenko poistanut myydyt)

Life in plastic
It's fantastic!

Louhi

Järjestely piilottamalla on aina hyvä idea. Sillä se vaatehuonekin meni sekaisin  :lecture: .

Alice

Tänä vuonna:

-jatkan nukketalon sisustamista valmiiksi
-keskityn ostamaan vaatteita ja dioraamatarvikkeita nukeille
-teen enemmän käsitöitä nukeille, tarvikkeita ainakin riittää seuraavaksi viideksi vuodeksi sen verran ylitse kaikki laatikot pursuilevat...

DarkJedi

1. Järjestelen nuo nukketavarat kunnolla että tarvittaessa löytäisikin jotain.
2. Myyn pois kaikki tarpeettomat tavarat ja nuket
3. Ompelen vihdoinkin vaatteita nukeille
4. Teen oman ja tyttöjen talot.

Merineiti

- dioraama(t) valmiiksi
- edes yksi lukuisista kuvatarinaideoista toteutukseen.
- ei uusia nukkeja ennen kuin vanhat on lajiteltu ja arvonmukaisesti esillä!hton ebay,sorruinjo
-Frankensteinin leikkiminen, on jokunen pää ja kroppa irrallaan, rootatakin pitäisi...
- Barbielle kevätmallisto. Edes mini.

Ja jos nyt edes jokusen kaavan yrittäisi skannata ja ohjeistaa nettiin, blogi on jäänyt ihan heitteille
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Nanariaana

- Yks isompi projekti pitäis vihdoinkin saada aluilleen.
- Toinen asunto sisustettua
- muutama yksittäinen valokuva ois aatteissa ottaa
- lisää vaatteiden ompelua ja itse tehtyjä juttuja
Bonuksena ikuisuusprpjekti: kaikki tarvikkeet ja nuket järjestykseen.