eBay: Käyttövinkit, kysymykset, yms

Aloittaja Aliisa, tammikuu 03, 2013, 18:39:54

« edellinen - seuraava »

Aliisa

:Look_Up: Mie kerkesin jo poistaa tuon miun kysymysviestin tuolta, kun se Resolution Center lähtikin toimimaan. :shock: Kumma juttu, kun lauantaista lähtien ei ole toiminut eikä tänäänkään ekalla kerralla, kun koitin. Mutta onneks toimii nyt. :peukku:

tokkopahka

Minullakin kerran oli joku ongelma eBayn kanssa niin ensin panikoin ja sitten katsoin foorumia  :smiley: Ongalma johtuikin jostain päivityksestä siellä  :tongue:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Aliisa

En edes tiennyt tuosta foorumista, kiitos tiedosta. :smiley:

Xelha

Voi nenä kun yksi myyjä käyttäytyi kurjasti. Ostin häneltä buy it now -hintaisen nuken. Nukke tuli nopeasti, mutta postimaksu oli noin 10 dollaria pienempi kuin mitä maksoin. Asia tuntui kurjalta, joten laitoin myyjälle jonkun päivän päästä viestiä asiasta, en ole laittanut palautetta vielä. Laitoin viestiin, että nukke tuli, mutta postikuluja oli yli/noin 10$ liikaa, annan hänelle täydet tähdet ja saatan ostaa häneltä uudestaankin jos hän palauttaa ylimääräiset. Myyjä vastaa asiallisesti, mutta pian sen jälkeen kirjoitti, että tullikulut ovat vastuullani ja jos en suostu maksamaan niitä hän ei tee kauppaa kanssani enää ja ilmoittaa viestini ebaylle. Kun vastaisin tähän ja vielä selvensin, että ei ole kyse tulli maksusta vaan postikuluista jotka hän peri, hän vastasi taas ensin asiallisesti mutta sitten että miten postikulut olivat kohteessa ja hänen hintansa ovat muihin verrattuna kohtuulliset. Asiani oli kuulemma siten hölynpölyä. Jos jatkaisin asiaa vielä eteenpäin hän ilmoittaisi minust ebayn asiakaspalveluun. Mielestäni kirjoitin itse asiallisesti enkä todellakaan tarkoittanut mitään uhkailua, mutta hän on tehnyt niin jo tuplasti. Totta on että luin kohteen, mutta oletin hänen myös käyttävän kalliimpaa lähetysmuotoa. Tämä on huonoiten käyttäytyvä myyjä johon olen törmännyt, mietin että voisinko minä tehdä hänestä ilmoituksen... Hänellä on tuota ylihinnoittelua monessa kohteessa postikuluissa juuri noin 10$.

Marianne

Voit ainakin antaa vain yhden tähden postikulujen hinnoittelusta siinä kohtaa missä kysytään kuinka kohtuulliset postikulut on asteikolla 1-5. Ja voit vaikka mainita siitä vielä siihen feedback-kenttään. Näin mä tekisin ainakin. Ja saattaisin jopa antaa neutraalin palautteen positiivisen sijaan.  ::)

Jos myyjä ilmoittaa sut tuollaisesta eBayn asiakaspalveluun, niin sitten vaan teet saman tempun.   :devil:

Jos listauksessa ei ole mainittu että tulee käsittelykuluja, niin ei postikuluja saisi periä yhtään ylimääräistä. Eli voisit ilmoittaa eBaylle vaikka tuosta jos myyjä ei myönnä virhettä.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Ninni-doll

Minä taidan olla onnekas kun TaruinenAave on henkkohtainen ebay-diilerini  :D Sanon vaan mitä pitää huutaa ja laitan rahat tilille, ei tarvitse sitten stressata palautteista eikä kinastella kurjien myyjien kanssa  :tongue:

Xelha

Kiitos Aurora!  :hug: Tuo kuulostaa hyvältä idealta.

Voi Ninni-doll, minäkin haluaisin oman ebay yms diilerin. :D  Ei jaksa näitä ebayn kurjia puolia... Mielummin ostaa oikeasta kaupasta, mutta voihan niissäkin tulla toki ongelmia.

MarjaanaS

Säilytä se postituspaketti, voit vaikka lähettää siitä postimaksusta kuvan, jos tuo juttu vielä jatkuisi. Mutta tuskin jatkuu, annat vain sen neutraalin palautteen.

Ivla

Tsemppiä Xelha! :hug: Auroran vinkit olivat tosi viisaita, samaa itsekin tekisin   :Look_Up:

Aliisa

Olipas se inhottava myyjä. :eieieiei: Tsemppiä Xelhalle. :peukku:

Mä en ole ikinä antanut eBayssä muuta kuin positiivista palautetta, en oikeen tiedä miten ne palautteet tuolla käyttäytyy. Tietääkö kukaan, voiko siellä antaa "kostopalautetta" (Huuto.Netissä ainakin joskus pystyi, kun kerran itsekin sain sellaista :blaah:). Tapaus oli silloin, että olin tilanut sieltä CD:n ja se olikin piraatti. Huomautin siitä myyjälle, mutta se ei reagoinut. Sitten annoin myyjälle negatiivisen palautteen. Sitten se antoi mullekin kostoksi negan, vaikka enhän mä ollut tehnyt mitään väärää, vaan se myyjä. Tuon jälkeen en ole uskaltanut antaa negaa vaikka kuinka surkeasti olisi kaupat menneet. Elikkäs tietääkö kukaan, onko tuo "kostopalaute" vieläkin mahdollinen Huutiksessa tai Eepparissa? Vai onko ostajalla mitään turvaa tässä?

Ivla

Itse en ole kostonegaa saanut, mutta kuulemma huuto.netissä voi olla ylläpitoon yhteydessä sellaisissa tapauksissa, ja he saattavat poistaa ko. kostonegan  :smiley: eBaysta en osaa sanoa..  :whaddado:

Xelha

Kiitos teille  :joukkohali:

Nykyään ebayssa ei voi myyjä antaa ilmeisesti muuta kuin positiivista palautetta, myyjä voi raportoida ostajasta tosin, mutta luulisi, että sellainen otettaisiin tosissaan vaan jos ostaja ei maksa tai olisi muuten oikeasti tosi hankala.
Kostonegat ovat niin törkeitä.  :mad: Harmittaa paljon Aliisan puolesta. :'( Palautesysteemillä pitäisi nimenomaan antaa viittaa muille ostajille ja varoittaa epäilyttävistä myyjistä...
Netissä luin juttuja muun muassa ebayn foorumilla, että pahansuovat myyjät voivat yrittää vaikka mitä ostajalle, jos vaikkapa ostaja on laittanut kritiikkiä palautteeseen tms, myyjät ovat jopa saattaneet sabotoida ostajan myytäviä kohteita. Yksi ostaja oli ebayssa joskus jättänyt itse postiivisen palautteen mutta saanut myyjältä negatiivisen kun kuulemma ostajan palaute ei ollut tarpeeksi ylistävä... :faint:

Aliisa

Argh, taaskaan eBayn Resolution Center ei toimi. Antaa vaan kokoajan "System Not Available" -viestiä. eBayssä on yks myyjä, jonka kohteisiin oon jäänyt ihan koukkuun ja huudan siltä vähän väliä, kun myy niin halvalla. Mutta se kyllä mokaileekin vähän väliä. Nyt lyhyen ajan sisään unohtanut kerran lähettää yhden pikkutavaran ja viimeksi oli lähettänyt väärän tavaran. Ja siltä ei kyllä ikinä mitään ylimääräistä korvaushyvityksiä tule, vaikka mokailee niin usein. Viimeksi pyysin, että jos voisi lähettää sen unohtuneen pikkutavaran kanssa nuken kengät, jotka huusin ja maksaisin vaan nuo nuken kengät, en postikuluja. Kun se joutuu jokatapauksessa lähettämään mulle sen tavaran jonka se oli unohtanut paketista, niin samoilla postareilla olis mennyt nuo nuken kengät jotka huusin. Mutta ei käynyt kuulemma semmoinen.

MarjaanaS

Onko kenelläkään kokemusta ebayn Global Shipping Programmista? Myyjä sanoi käyttävänsä sitä eka kertaa, ja minulle tuli invoice, jossa on postimaksun lisäksi valmiina tullimaksua n. 20$ Mietin vain, että takaako tuo sitten sen, että saan paketin heti, eikä se varmasti loju vielä Suomenkin puolella tullissa?

tokkopahka

Ei aavistustakaan, mutta itse otan aina riskin ja välillä onnaa eikä tullia ja älviä tarvitse maksaa.
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..