Moikkelis kaikille

Aloittaja marihau, maaliskuu 30, 2015, 14:18:06

« edellinen - seuraava »

marihau

 :aplause: Tää mummu taputtaa itelleen ko onnistu rekisteröityyn tänne!
Aikoinaan tyttärillä oli pilvin pimein ompelemiani barbien vaatteita ja kalustamani talo joka mieheni heille teki.
Lapsenlapsista vasta nyt ekaluokkalainen alkaa innostuu barbeista ja mummuhan hurahti kanssa.
Muutamia barbeja oon jo hankkinut ja vaatekaavoja kysellyt.
Onko täällä kirppistä mistä voisi kysellä kaavoja? Mulla ei oo nyt tulostinta käytettävissä, netissähän noita kyllä olisi. Myös kenkiä mielelläni ostaisin.
Vieraana jo eilen katselin että täällä paljon kaikkee kivaa ja varmaan aikaa menee ennenkun kaikki läpi käyty.
Marika

Adalia

Life in plastic
It's fantastic!

Tutu

Tervetuloa  :cuteyes: Kirppari aukee kun kirjoitat (5)viestiä vaikka tähän ketjuun. Ebaystä saa halvalla barbien kenkiä kiinasta ilman postimaksua.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Tutu

Minäkin laitan tässä kirppari alueelle myynriin joitakin barbie kenkiä jotka sopii näille uudemmille barbeille.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

FatFashion

Turha surra kun on jo paskat housussa.

marihau

Kiitokset tervetulo toivotuksista ja avuista  :hbeat:
Neppi- ja nappi ostos paikan jo tätä kautta löysin. Ebaysta en osaa/voi kielitaidottomana ja visattomana ostaa mitään (mun mies varmaan sanoisi että onneksi). varmaan noita neppejä ja nappejakin sieltä saisi halvalla ja tosiaan niitä kenkiä.
Huomaa että en oo hetkeen millään foorumilla pyörinnyt, kun kaikki jutut hakusassa, en meinannu osata ees vastata tähän.
Kirpparilla poikkesin ja saaliina kaksi  :barbie: ta ja yksi Ken. Miehet näyttää olevan tosi hakusassa ja toikin raukka alasti ja kengittä. No saanee vaatteet koha kaavoitus ongelmat ratkee

Ivla

Lämpimästi tervetuloa foirumille :aplause:

Aliisa

Lämpimästi tervetuloa foorumille!! :blush:

Kaavojen lähteeksi suosittelen kirjaa:
Jette Riisgaard Ternsoe: Ompele Barbien puvusto

Minulla on tuo kirja, vaikka itseasiassa en ole ehtinyt vielä kaavojen toimivuutta testaamaan. Mutta olen kuullut siitä paljon hyvää joten siksi uskallan suositella. :smiley:

Huuto.Netissä se on tällä hetkellä edullisesti myynnissä, vain 20 euroa:
http://www.huuto.net/kohteet/jette-ternsoe-ompele-barbien-puvusto/353496119

Kirjan voi myös lainata kirjastosta. :peukku: Ainakin täällä paikallisella kirjastoilla oli se, vaikka asunkin melko pienellä paikkakunnalla. Kirjan kiinnostavuudesta kertoo mielestäni sekin, että se on oikeastaan kokoajan lainassa ainakin täällä missä itse asun.

Tuo on melko kysytty kirja. Kun se on Huuto.Netissä myynnissä se yleensä myydään aina tosi nopeasti. Yleensä hintakin on jossain 30 euron maissa.

Tutu

Juu, tämän sivuston käytön opetteleminen oli aluksi hankalaa hieman nuoremmallekkin, mutta kokeilemalla ja kysymällä hyvä tulee. Ebay toimii ihan visa electronillakin eikä englantia tarvita, kun painat pid-eli huuto näppäintä tai "buy now" eli osta heti. sitten tarvitsee vain katsoa mikä on shipping eli lähetyksen hinta ja lähettääkö world wide, eli maailman laajuisesti. Kannattaa muistaa, että ei euroopan maista saattaa joutua maksaa tullille erillisen korvauksen, jos ostamasi tuotteen hinta on yli (22€). Tullimaksu suoritetaan, kun kirje tulee postilaatikkoosi, yleensä silloin kun paketti on lentänyt suomeen ja paketti on suomen tullilla. Tulli luovuttaa paketin postiin, kun tullimaksu on suoritettu. Mutta esim. Englannista pystyy tilaamaan huoletta ilman tullimaksua.  :cuteyes:
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

FatFashion

Itse en suosittele tuota kirjaa. Vaatteet on ihan överisuuria barbien päällä eikä muotolaskoksia vaatteissa pahemmin ole. Laitoin linkin sivustolle josta on ollut mulle kaikista eniten apua, noilla ohjeilla saa muokattua niistä kirjan laatikkomaisista vaatteista istuvia ja kauniita. Sekä vähän aidommannäköisiä  :cuteyes:
http://fashiondollstylist.blogspot.fi/p/patterns.html
Turha surra kun on jo paskat housussa.

avotuli

Tervetuloa sekaan!  :joukkohali:

Täältä löytyy linkkejä kaavoihin, keräät vaikka tikulle mukaan ja änkeet jonkun pahaa-aavistamattoman kaverin luo printtaamaan  :kaffitanssi:

Ternsoen kaavat ovat isoja, mutta hyviä harjoituskaavoja ja aivan kelvollisia muokattavia. Minusta. Käytän siis jonkin verran pohjana. Tehty toki TNT vartalolla, siksikään eivät oikein istu nykynukeille.

t.nappi- ja tarranauhakauppias  :D
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Satumaa

Tervetuloa minunkin puolestani, täällä on vaikka mitä, kuvatarinoita ja toki se kirppis!  :peukku:
sometimes being invisible has it's advantage

marihau

No muokkailen ton kirjan kaavoja passitin tytön sen kirjastosta huomenna lainnan. Pääsen ainakin alotteleen ja tyttöjen nukkeille tekeen vaatteita. Kiitos linkistä sinne suunnistan katselemaan jo valmiiksi.
Vaan pitää kyllä ottaa asiaksi ja alkaa kahteleen löytyskö ton meijän tulostimen ajureita yhteensopivana tän läppärin mille ties käyttikselle (joku uusi lapsenkengissä oleva).
Nappi ja tarranauha kauppiaan kauppa tossa viereisessä välilehessä ja ostoskorissa juurikin niitä + neppejä :)
Mukavaa porukkaa täällä, kiva oli päästä joukkoon iloiseen

Nanariaana

Tervetuloa munkin puolesta!
Laitathan kuvia meille sitten vaateista joita olet tehnyt.

Tinttufia