Kokoelman karsiminen?

Aloittaja piina, maaliskuu 13, 2013, 12:05:48

« edellinen - seuraava »

tokkopahka

Täys autollinen on halvempa kuin VR  ::)
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Nanariaana

Mä päätin nyt, kun muutin, että järjestän tuon uuden nukkehuoneen niin että siellä mahtuu jotain tehdä. Sen seyrauksena katselin nukkeja jotka joutaa pois, ei niitä ole kuin ikea-kassillinen.... Huoh. pItänee laittaa torille myyntiin paketteina.

myrva

Tutulta kuulostaa, mun katraan siivous on venynyt muun ohjelman takia ja melkein teki mieli myydä kaikki pois. Kun tavaraa on tullut haalittua niin paljon, että ajatuskin siivoamisesta ahdistaa... Joten täältä on tulossa myyntiin jonkin verran ainakin ysäriä: nukkee, vaatetta, huonekaluu... Jahka pääsen siihen asti.

Louhi

Jos joskus tulee Ouluun miitti, tulen varmasti mukaan.

Minullakin on jäänyt myymäröinti ja vaatehuoneen siivous ihan väliin ja kesken, tietokonehuone täynnä laatikoita. Mulla olisi tulossa myyntiin sekalaista tavaraa ja sälää, vaatteita, kroppia, päitä, muutamia kokonaisia nukkeja, pääasiassa ysäriä ja kasaria.

Milo

Miten "kaikki" on nyt yht'äkkiä myymässä nukkejaan?
Tosin itsekin pitäisi saada tilaa tonne kaappeihin, mutta mistään en raaskis luopua!  :head-to-the-wall:
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Vivi

Maku muuttuu, tulee osteltua vaatteita isommissa loteissa, jolloin tulee tuplia/itselle tarpeetonta, ostaa jonkun nuken pelkästään vaatteiden takia tai toisinpäin. Silleen sitä ylimääräistä kertyy.  :whaddado: Ja sitten ihan vaan kyllästyminen. Kai kaikella on aikansa, miksei siis joskus voi luopua harrastuksestaankin tai sitten vaan päivittää sitä. Itseäni ahdistaa tilan puute, joten ainoa lääke siihen on jostain luopuminen.
If it makes you happy...

Nata

Lainaus käyttäjältä: Milo - marraskuu 05, 2015, 20:44:26
Miten "kaikki" on nyt yht'äkkiä myymässä nukkejaan?
Tosin itsekin pitäisi saada tilaa tonne kaappeihin, mutta mistään en raaskis luopua!  :head-to-the-wall:

Kauhistelin sitä ihan samaa, että elkää ny kaikki yhtäkkiä sitte lopettako, tai paremminkin, että kai tänne vielä joku muukin pöhkö jää...?  ::) Vaikka on tosiaan totta omallakin kohdalla, että jostain pitäis kohta luopua, mutta en osaa valita, että mistä. Ja toisaalta ajattelen, että kun tyttö vähän kasvaa, niin millaista seuraa siitä ehkä tähän harrastukseen saa ja tykkäisikö jos sillekin säästäisi noista ylimääräisiä sympaattisia kasareitakin vaikka. Itsellä on myöskin tuo, että myyminen tuntuu jotenkin kauhean vaivalloiselta...  :-\ Anyway luulen, että mulla tää kyllä tulee olemaan tosi pitkän ajan harrastus, enkä aika varmasti tuu luopumaan tietyistä nukeista ollenkaan.
"Light up the darkness"
* Bob Marley

Nanariaana

Mulla ainakin kyse on siitä, että aluksi tuli ostettua kaikki nuket kirppikseltä, jos halvalla sai. Samoin huonekalua, pikkusälää jne....
Nyt mulla on selkeä suunta, mitä haluan ja mitä en. Itsellä tavoite on saada semmoinen nukkekokoelma, joka inspiroi tekemään. Liikaa nukkeja/tarvikkeita tarvikkeita luo vaan ähkyn, ja silloin ei pysty tekemään mitään. Turha joutaa siis pois, niin jää aikaa kaikelle kivalle.

Mutta harrastusta en lopeta, se on ihan varma! :lecture:

DarkJedi

Itsellä ainakin on kertynyt paljonkin ylimääräisiä nukkeja kun olen ostanut isoja lotteja samoin kirppareilta on tullut ostettua nukkeja vain vaatteiden takia. Samoin on ollut pakko rajata mitä jätän. Yllättävän paljon löytyy myös kakkos- kolmoskappaleita joita en tarvitse.

tokkopahka

Se kyllästyminen on luonnollinen vaihe joka keräilyssä, aina jossain vaiheessa tulee ähky  ::) Mutta se mene ohi ja sitten voi päivittää kokoelman uudelle tasolle joka selviä tauon aikana.
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Adalia

En minäkään ole harrastuksesta luopumassa, vähän vain pitäisi päivittää kokoelmaa... Barbie-huoneenkin pidän, mutta sinne pitää saada tilaa.

(Kunpa joku nyt tulisi ostamaan niitä ylimääräisiä nukkeja...  :pleeeaaasse: )
Life in plastic
It's fantastic!

Silky

Sama juttu  :Kick_Can:  Alussa tuli haalittua sitä sun tätä joka ei nyt enää oikein löydä paikkaansa. Onneksi niitä ei ole tolkutonta määrää  :D Olin aika kyllästynyt nukkeiluun jonkin aikaa kun tuli hankittua erilaisia nukkeja joilla ei kuitenkaan ollut mitään yhteistä. Tuntui että täytyi löytää se oma juttu.

Mulla innostus syttyi uudelleen ja on pysynyt, kun löysin kohteet mihin haluan satsata. Lisäksi, silkit on siitä hyvä kohde että mulla ei niiden takia ole varaa enää muuhun  :peukku:  Nyt en ole aikoihin ostanut enää muita kuin silkkejä ja satunnaisesti vintagea jos sattuu oikein hyvä hinta kohdalle. Kasareita tuskin enää tulee montaa; olen tyytyväinen nykyiseen kokoelmaani ja niiden vitriinikin on täpötäynnä. En hanki niille enää lisää tilaa, tuohon on mahduttava. Eli tuossa onkin ne mun 3 pääsuuntaa -vintage oli pitkään kysymysmerkki mutta näköjään.. joo... hiljaa hyvä tulee :D

Olen koonnut varastoon pahvilaatikkoon ModelMuseja ja Shaneja, joiden kohtalo on auki. Pitäisin ne esillä jos mahtuisivat jonnekin mutta tällä hetkellä eivät mahdu. Myyntiä harkitsen, mutta koska en ole vielä täysin varma luopumisesta, saavat olla varastossa (etten kadu ja joudu myynnin jälkeen hankkimaan samoja nukkeja uudestaan, heh). Ne on hyvin pakattu, ei niillä siellä hätää ole.
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

myrva

Ehei ole nukkeilun lopettamisen pelkoa ! :cuteno: Ei meistä niin helpolla eroon pääse  :devil:
Kuten todettu, liika vain on liikaa. Itselle henk.koht. myös se saamattomuuden tunne kun ei ehdi oikeasti keskittymään vain yhteen asiaan kunnolla + kaikki tekemättömät työt sekä kamat kaatuvat niskaan hiljakseen... (Lue: Perfektionisti)

kitecat

Mulla tulee ensi vuonna 20 vuotta nukkekeräilyä!!!!  :shock: Siinä aikana on tullu kyllä ostettua enemmän ja vähemmän nukkeja ja oheiskrääsää. Välillä oon myyny kamaa pois ja YKSI ainoa nukke on jääny harmittamaan niin, että se piti ostaa myöhemmin takasin.

Mutta kai tää harrastus on osa mua ja tuskin kokonaan lopetan tätä. Ois vaan tosi kiva kun ois vaan sellanen pieni ja järkevä kokoelma, eikä huoneen vaativaa valtavaa kokoelmaa. No, tällä hetkellä elämässä on niin paljon muuta aktiviteettia, ettei tuo nukkeilu oo päällimmäisenä. Hoidan tuon joulunukke- ja joulukalenteriprojektin loppuun ja katson sitten kun taas innostaa, mitä teen.

Ihanaa kuitenkin on, että yksi oululainen nukkeharrastaja otti yhteyttä ja halusi tavata.  :dance-to-the-groooowe: Oon niiiiiiiin täpinöissäni! Jospa tää nukkeilu sais vähän uutta tuulta alleen pitkästä aikaa.
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

DarkJedi

Itse juuri tässä siis karsin tuota kokoelmaani.

Mattelin nukeissa pistin rajan vuoteen 1987, sitä vanhemmat pidän. Samoin vanhat klooninuket, Daisyt, pallopää- Sindyt sekä Flower Princess nuket joilla on lilat, pinkit ja keltaiset jalat. Eli siis lapsuuden nuket.  :smiley:

Uudemmista nukeista pidän kaikki Skipperit, Staciet sekä muut kouluikäiset lapset eri valmistajilta.

Ja noista uusista pidän reprot, pari silkkiä jotka minulla on sekä nuket joilla on jo nimi ja persoona ja jotka kuuluu tarinaan jota olen kirjoittamassa. IT: n nuket joita minulla on pidän kaikki.

Vaatteet ja tarvikkeet pitäisi myös käydä kunnolla läpi. Sen on huomannut että kun ei ole selkeää yhtä paikkaa jossa tavarat on helposti saatavilla jotenkin kummasti jotain juttua löytyykin sitten monta kappaletta kun et kertakaikkiaan muista että olet joskus jo hankkinut moisen.