Kokoelman karsiminen?

Aloittaja piina, maaliskuu 13, 2013, 12:05:48

« edellinen - seuraava »

Adalmina

Hitsi, olin kuvannut kirppisnukenvaatteet yksitellen, että on helppo sitte jatkos poistaa myydyt, eikä tartte aina uudestaan kuvata. Muttakun se sähköjohdon katkeeminen rikkoi mm. tietokoneen niin ne kuvat meni siinä  :blaah:  Muuten kyllä kuvat on tallennettu ulkopuoliseen muistilaatikkoon mutten oo ikinä kirppiskamoja tallennellu mihkään. Ny sitte pitäis viittiä/ehtiä/ jaksaa kuvata ne uudestaan.... Plaah!  :blaah:

DarkJedi

Yläkerran huoneessa oli minun tavarat laatikoissa (joita siis oli ja on edelleen aika monta) ja ne on ollut pakko sieltä saada pois kun ei sinne muuten olisi mahtunut mm. kahta sänkyä.

Nuket on nyt laatikoissa vinttikomerossa, meidän makuuhuoneessa sängyn alla ja muutama jopa saatu tänne alas vitriiniin. Tyttöjen huoneeseen on pakko jättää se arkistokaappi johon teen talon, se ei mahdu minnekään muualle.

No, onpahan hyvä syy kunnolla käydä kaikki läpi. Iso kasa nukkea ja vaatetta lähdössä myyntiin livekirpparille, lisää joko tänne tai facebookin nukkekirpparille sekä jonkin verran on lähdössä Venäjälle sellaista nukkea ja vaatetta joka ei mene kaupaksi mutta joka on leikkeihin kelpaavaa. (Mm. niitä paksusta langasta neulottuja mekkoja)

Illuusia

Adalmina, kuulostipa hurjalta tuo sähköjohdon katkeminen. Miten sellaista tapahtuu? Tietokoneen rikkoutuminen tai mikä tahansa tiedostojen katoaminen on/olisi kyllä kauheaa. Siellä on minulla puoli elämää, pari kirjanraatoa ja valtavasti keräilyyn liittyvä tiedostoja, joita ei enää kaikkia edes löydy netistä. Pitääpäs muistuttaa tk-vastaavaa ottamaan taas backupit... Tsemppiä uusien kuvien ottoon! Toisaalta kuvaaminen on ihan mukavaakin puuhaa ja hienoa, jos saat kamoja myyntiin. Yksitellen kuvaaminenhan se parhaiten toimii :)

DarkJedi: hajasijoitusta siis :) Kivalta kuulostaa arkistokaappitalo... Itse juuri mietin, että miten tekisin paremmat tilat tyttären hiljattain alkaneille Barbie&Bratz&Moxie&Frozen-leikeille, kun tilaa ei ole. Tai tilan vievät kirjat, askartelutarvikkeet ja cd-soitin & levyt. Itselläni ei ole talohommeleita, mutta yhdessä vanhassa baarikaapissa leikkivät niin tytär, poika kuin äitikin. Tämä kaappi ei kuitenkaan ole kotona, vaan siellä, missä mun nukkehuone on.

DarkJedi

Kaverin isosiskolla oli aikoinaan Barbeilla talo tehtynä sängynaluslatikkoon (siis sellaiseen isoon vuodevaatelaatikkoon/ varavuoteeseen mitä tuolloin 70/80- luvuilla oli laverisohvien alla). Kätevä kun pystyi ottamaan esiin ja laittamaan takaisin helposti.

Illuusia

Tuo on kyllä aika hieno idea! Meillä nimittäin on vanhemmalla tyttärellä juuri tuollainen vanha vuodevaatelaatikko! Ja mietimme jo paikkaa siellä olevalle lapsuuden pehmolelukorille ja isolle vierasvuoteen sijauspatjalle... Pikkuneidin sängyn alla on vain muovinen sängynaluslaatikko täynnä duploja... Kehittelemään... Siihenhän saisi tehtyä monta huonetta ja minä voisin karsia kaikenlaista kivaa sinne omista kokoelmistani :)