Itsetehdyt vaatteet ja asusteet

Aloittaja Jennijee, marraskuu 26, 2012, 17:41:47

« edellinen - seuraava »

Alice

Oi miten siistin näköiset farkut, toivottavasti saan napattua omalle Fashionista-kroppaiselle Skipperillekin yhden parin sitten kun laitat myyntiin!

Milo

Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Milia C

Juu, kuolaten odotan myyntiin tulevaksi... Bootcut-malli jota itsekin suosin joten pakkohan ne ois nukelle saada....  ;)
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Satumaa

Virkkasin kirjavasta langasta, alushameena Hollywood Nailsin hame.

sometimes being invisible has it's advantage

michelle

Ihan kiinnostaisi vain tietää millä ihmeen tavalla te saatte vaatteisiin noin siistiä saumaa?
Puhumattakaan KAHTA pientä saumaa kulkemaan siististi vierekkäin??
Omalla perus ompelukoneella en saa siistiä jälkeä oikein millään. Suoraa pikku tikiä tulee ainoastaan, mikäli ei kovin heiluttele kangasta..
En jaksaisi edes ajatella että mitään sisävuoria tekisin takkeihin .. :eieieiei:
Pikku vaatteita mieli tekisi tehdä, mutta millä koneella onnistuu parhaiten.
Vai onko se taika sitten vain ja ainoastaan se TAITO ja kärsivällisyys.. ^^

Marianne

:Look_Up:

Mä olen miettinyt ihan samaa, että millä ilveellä saa minimaalista tikkiä ommeltua muuten kuin käsin? Eli siis millaisen koneen siihen tarvitsee? Mä olen käyttänyt jotain äitini ikivanhaa konetta, ja sillä ei saa niin pientä ommelta kuin nukenvaatteissa on, joten olen mieluummin ommellut käsin. Se vaan vie kamalasti aikaa.  :chuckle:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Jennijee

Upea virkkaus, Satumaa! :aplause:

Minulla on Berninan elektroninen tavallinen ompelukone. Sitä on helppo hallita, kun se tekee yhden piston kerrallaan niin halutessa ja neula jää ylös tai alas oman valinnan mukaan. Pikkuompelu on aikamoista paininjalan nostelua, että työtä pystyy ohjata. Venyvissä materiaaleissakin se on lähes ehdotonta. Tikin pituus vaikuttaa siihen miltä lopputulos näyttää.

Olen nyt töissä hieman valmistanut helposti puettavia nuken vaatteita ja se ompelukone mikä siellä töissä on, on aivan järkyttävä! Naulan joutuu aina nostamaan käsipyörällä joka sekin on sellainen ettei siitä saa hyvää otetta. Poljin on huono eikä sillä saa hallittua ompelunopeutta tarpeeksi tarkasti pikkuompelussa. Lisäksi paininjalannostin on oikeassa sivussa mihin en ole ollenkaan tottunut ja sitten tulee ärsytystä jos meinaan vasemmalla kädellä nostaa paininjalkaa koneen takaa. Ton koneen takia ei hirveästi tule tulosta töissä. Konetuska!!! :D :faint:

Poris

Joo, riittävän hidas kone on ehdottoman tärkeä. Vanha polkusingeri on siinä melko ylivoimainen, tosin se vaatii käsinpyörittämistä, mutta se käsipyörä on iso ja kätevä verrattuna sähkökoneen nuppiin. Ja koska niissä ei yleensä ole siksakkia, neulanreikäkin on pieni.

Tietysti elektroniikan ihme on tehokkaampi erityisesti sarjatuotannossa, mutta vanhassa käsinveivattavassa on paljon lähempänä se neula ja lanka -fiilis, sillä neulaan säilyy tuntuma, kun sitä käsin vääntää materiaalista läpi.

Täti Monika

:Look_Up: Oon samaa mieltä kuin Poris ja Jenni: hitaus on valttia pikkuompelussa. Mulla on ollut vintillä parikymmentä vuotta jemmassa mummin vanha vaaleansininen Singer, joka on vissiin polkumallista heti seuraava. Vein sen viime kesänä ompelukonekorjaajalle/huoltajalle joka kävi koneen läpi.
Viime viikolla ekan kerran langoitin koneen ja rupesin kokeilemaan minivaatteiden ompelua. Sujui tällä vanhalla vehkeellä paljon paremmin kuin mun uudemmalla koneella, jonka perustoimintoihin tuntuu kuuluvan kankaan imaisu konehuoneeseen  :mad:  Se on niin ärsyttävää ja vienyt multa kokonaan innon ommella nukenvaatteita. Mutta mummin vanha Singer ei imaissut kertaakaan, vaikka hämmästyneenä lopulta oikein yrittämällä yritin saada konetta imaisemaan kankaan. Kokeilin oikein löysällä vanhalla trikoopalalla ja ohuella sifonkityyppisellä. Mutta ei huolinut ei  :aplause:

Tässä on kyllä muutamia muita puutteita ( poljin epäkäytännöllinen nupikka, puolia vain 3 kpl, lukkotikki mekanismi hankalahko jne.) mutta kestän kaikki noi muut puutteet kunhan kone ei imaise kangasta  :lecture:

Mummin vanhalla Singerillä ommellessa lisälämmittää ajatus ja muisto siitä, että juuri tällä samaisella koneella se mummikin mun vanhimmat Barbienvaatteeni 70- luvulla ompeli  :cuteyes:
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

avotuli

:Look_Up: vanhassa vara paree. Ihana tuo muistomomentti!  :hbeat:

Ne on vissiin rakenteelta niin pali selkiämpiä ja rauhallisempia nuo vanhat koneet, ettei sinne synny vortexia puolakoteloon joka sitten imee rievun sisälle? Suoralla tikillä selviää kuitenkin suurimmasta osasta, liima korvaa siksakin...
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Poris

Eilen näin Riihimäellä Kimara-kirppiksellä hienon käsinveivattavan ompelukoneen, 60 €. En kuitenkaan ostanut, noita koneita on muutenkin jo aika monta. Mutta siinä oli lisävälitys käsiveiville, en katsonut tarkemmin, saako sen polkupöydälle vai oliko ihan manuaalimalli.

Nanariaana

Villaisia sukkia:

Tässä kuvassa myös itse neulottu mekko sateenkaaren eri väreissä:

Sukat neulottu hammastikuilla :D

Täti Monika

"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

maikkuliini

AAAIVAN MAHTAVAA -Etenkin nuo kansallispuvut.
Mulla on ollut ajatuksena jo pitkään tehdä äitille Etelä-Pohjanmaan kansallispuku  :barbie: -koossa. Täältä, jos mistä, saa kyllä inspiraatiota  :aplause:

Tipitii