Itsetehdyt kalusteet ja tarvikkeet

Aloittaja Jennijee, marraskuu 26, 2012, 17:45:55

« edellinen - seuraava »

Marianne

Vau! Onhan noi hyllyt Barbie-kokoa? Tai minkä korkuisia ne on? :cuteyes:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Xara

Onpa hienoja nuo henkarit!! Ja muutkin. Vau.  :cuteyes:

Tipitii

Mukavan näköisiä hyllyjä Alicella - toivottavasti niitä on moniaisia kappaleita myynnissä  :smiley:

Alice

Aurora, niiden pitäisi olla Barbie-kokoa, mutta en ole vielä nähnyt itsekään hyllyjä livenä, äiti lähetti eilen mulle padillaan ottaman kuvan niistä  :smiley:



Satumaa

Tiskiallas, josta vielä puuttuu hana. Kylmän ja kuuman vääntimet on jo altaan (tehty pullonsuusta) takana, ja tiskisienestä leikattu minisieni. Laatikot ja kaappi on valeovilla, nuppeina helmiä. Pöytä kissanruokalaatikosta, päällystettynä hopeateipillä. (ei varsinaista ilmastointiteippiä, mutta samannäköistä, Tigerista)
Myös maiskarille sopivat silmälasit väsäsin kierrätyspaperista, -pahvista ja -muovista.



Pieniä kukkavaaseja ym. purkkeja tehty kylpykuulaputkesta, yhdessä korkkikin tuubista, ja vaaseissa tiskisientä johon voi törkkiä kukkia. Päällystetty Tigerin askartelupaperilla, joten sopii tuunattujen ketjussa olevaan hyllyyn, joka näkyy taustallakin.
(Samassa kuvassa näkyy Tigerista ostettu laiva pullossa, sopii niin Barbie-kokoon, se onkin siis varsinaisesti Barbie-silmällä löydetty.)



Pöytä tehty pilarikynttilän pahvilaatikosta ja edellämainitusta hopeateipistä, sekä liinaksi niinikään edellämainittua askartelupaperia, jolla myös tehty kynttilöiden kuoret. Kynttilän "vahana" tiskisientä, ja poltettuina sydäminä villalankaa.







sometimes being invisible has it's advantage

Täti Monika

Täällä on porukka ollut ahkerana, mainiota  :smiley:
Itse olen suuri omatekoisten juttujen ystävä ja siksipä harmittaakin kun iän myötä lähinäkö se vaan heikkenee ja näpertely vaikeutuu. Innostuin kuitenkin jatkamaan minikirjojen tekoa ja nyt mulla sitten alkaa olla jonkinsortin "kotikirjasto" nukeille  :D



Taitaa olla yhteensä kolmisensataa erilaista kirjaa tehtynä, osa tosin siirtynyt jo Auroran nukkejen kirjahyllyyn ja taisi Aviksellekin mennä jokunen. Parikymmentä on varmaan vielä tuplakappaleita, jotka joutaisivat uuteen kotiin.

Joulu lähestyy ja kerrankin oon aloittanut valmistelut ajoissa: koristeita on tullut näperreltyä ja muutaman puukynttelikönkin sain aikaiseksi.



"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

HelloDolly

Oletpas ollut ahkera, Täti Monika!  :cuteyes: On kyllä hienoja kirjoja, niin aidon näköisiä!  :cuteyes:

Harmitti silloin niin vietävästi, kun sulla oli myynnissä niitä kirjasettejä, eikä ollut silloin(kaan  ::)) budjetti kunnossa niitä ostaakseni... :-\

Nuo puukyntteliköt on kanssa aivan mahtavia!  :aplause: Teetkö niitä myyntiin?


Marianne

#157
IHANIA!  :hbeat: Tulee jo ihan joulu mieleen noista kyntteliköistä. Niistä puuttuu ainoastaan sellaiset vihertävät kynttilämansetit.  :cuteyes:


Satumaalla on näköjään samanlainen Tigerista ostettu laiva pullossa kuin mulla on. Tosin mulla taitaa olla se toinen värivaihtoehto. En nyt muista, kun se on laatikossa sängyn alla. Siinä on pieni Tanskan lippu.  :D


Tästä ketjusta inspiroituu aina. Pitäis itsekin kohta näperrellä jotain. Mulla jäi keväällä Fimo-ruokien teko kesken, kun työt haittasi harrastusta. Nyt taas riittäisi aikaa askarteluun, joten aion alkaa valmistaa ainakin suklaata nyt ensin. Keväällä tein muun muassa mansikkaleivoksia:




Noihin lisäsin myöhemmin vielä mintunlehdet, mutta ei ole tullut otettua uutta kuvaa vielä. Tein myös mansikoita ja vohvelia...




Ammeen hana ja viemäri syntyivät alumiinista, ketjusta ja muttereista.  :D




Muistilaput on tintattu pahvilla kehystettyyn korkkitauluun katkaistuilla korupiikeillä joissa on helmet väriä lisäämässä.  ;)




Toinen versio:


Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Letizia

Voi mikä määrä kirjoja, aivan upeita! Ihastuttava tuo koko portaikko, lukuihmisten koti selvästi. Kyntteliköt ovat myös kauniit ja tunnelmalliset.

Hihi, ja tuo Auroran ammeen viemäri on kanssa hieno. :D Tykkään kauheasti tuollaisista pienistä oikeannäköisistä yksityiskohdista.

Marianne

Kiitos Letizia! Oli pakko tehdä itse hana, kun tuossa upeassa ammeessa oli sellainen valmistusvirhe että hana puuttui.  :D
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Ninni-doll

Aivan mahtavia kaikkien tekeleet! Nämä omatekoiset sälät on nukkeilun yksi parhaista puolista. Saa ratkaista ongelman käyttämällä luovuuttaan  ^^

Tipitii


Kaikennäköistä hienoa on monet saaneet aikaiseksi!

Täti Monikan kirjat ja niin perinteikkään jouluiset kyntteliköt aivan ihania!

Auroran mansikkaleivokset saa kyllä veden kielelle - on niin luonnollisen näköiset värit,
vallan hyvin on kokki onnistunut leipomuksissaan  :aplause:

Kylpyamme mukavan näköinen ja huomiota kiinnitti mosaiikkilattia - on todella pientä ja näyttää ja varmaan onkin ihan oikeaa mosaiikkia - mistä näin pientä löytääkään?

Innostuin näpertelemään parfyymipulloja - näin flickrissä kuvan ja mulla on ollut jo kauan lojumassa vanhoja helmiä ja korviksia, joita ei ole vuosikausiin käyttänyt. Nyt tuli niillekin käyttöä. Harmittaa vaan että juuri ennen nukkeharrastuksen alkamista heitin vielä isomman kasan kaikenlaista pientä sälää ja vanhoja koruja roskiin - kuinka niille ois nyt ollutkaan kaikenlaista hyötykäyttöä  :D  Murphyn laki  ;)

Kuvassa näkyvät parfyymipullot tein kaikki eilen - vanhoista koruista ja kuulakärkikynien osista.

Nefertiti ja norsu on omalta parfyymihyllyltä - ovat pieniä korurasioita.




Louhi

Laitan tänne joskus kuvat rakentamistani parisängystä, kirjahyllystä ja pinnasängystä. Ongelma vain on siinä, että ne ovat vielä kesken. Parisängyn runko on tosin vain maalausta vaille valmis.

Täti Monika

Ihania noi Auroran syömiset ja Tipitiin parfyymikokoelma  :palvoo:

Tässä kuvassa omaa tekelettä on tuo Peikonlehti ja Alice Kairan elämäkerta, jota Eurotäti pitelee sylissään ja taustalla oleva pienois- huovutustaulu. ( Ja tietysti koko huone ja muukin talo  :D )



Matto on äitini kutoma.
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

kettujasusi

Upeita kaikki. Harmittaa kun itsellä netin käyttö on kännykän varassa, niin en saa laitettua kuvia omista tekeleistä. Joitakin sellaisia on nyt tullut että haluaisi muillekin esitellä.
Täti Monika, miten äitisi kutoi maton? Siis millä välineellä ja mistä materiaalista? Meillä on lasten kangaspuut, joilla ollaan tehty mattoja (minä ja tyttö). Ihan villalangasta tulee jotenkin liian tiivis, ei mattomainen ja sitten virkattiin lankaa ketjusilmukka ketjuksi ja siitä tulee oikeamman oloinen mutta aika paksu.