Itsetehdyt kalusteet ja tarvikkeet

Aloittaja Jennijee, marraskuu 26, 2012, 17:45:55

« edellinen - seuraava »

Satumaa

Kiitos!  :cuteyes:

Joo, joku rautalankaväkerrys vois olla jees ja miksei hammastikutkin jos maalaa hopeisella tai mustalla. Tietty autenttisuutta lisäämään vois olla hopeinen, joka hieman hiiltynyt mustaksi.  :D
sometimes being invisible has it's advantage

Marianne

Onpas täällä hienoja tekeleitä. En olisi uskonut että tuollaista pientä nukketelinettäkin voi käyttää johonkin. Mullakin on yksi, joten pitää ehkä säästää se johonkin tulevaan projektiin. (Ikään kuin en muutenkin hamstraisi tarpeeksi tavaraa.)


Mulla on ollut jo pitkään haaveena saada nukkejen ikkunaan sälekaihtimet, joten tein sellaisen sitten eilen kartongista. Oli siinä väkertäminen. Helposti meni pari tuntia tähän ikkunaan ja sälekaihtimeen. Mutta kaihdin on kiinni vain sinitarralla, joten voin kierrättää sen johonkin toiseen ikkunaan tulevaisuudessa.  :smiley: Eihän se tietty mikään maailman nätein sälekaihdin ole. Kartonki on hiukan liian heikko materiaali tähän tarkoitukseen, minkä takia keskiosa roikkuu. Mutta välttäköön nyt ekaksi tekeleeksi.





Ainakin se toimii kuten pitääkin! Tämä tulee siis psykiatri Dr. Badcoken toimiston ikkunaan. Vielä pitää hankkia vähän lisää kamaa sinne, ja sitten alan pystyttää dioraamaa.  :peukku:







Pitäiskö täällä muuten olla erikseen dioraamaketju? Monilla näkyy olevan Barbie-talo tai useita, mutta mulla ei ole sellaiselle tilaa, joten rakentelen sitten väliaikaisia huoneita yksitellen.  :smiley:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Vivi

Jos ei oo dioraamaketjua, ni pistä pystyyn, jos siulla on kuvia, Aurora!  :peukku: Miekin rakentelen väliaikaisia juttuja, kun ei oo tilaa, mihin ne jättäis paikoilleen. Makuuhuoneen piirongin päällinen on muuten hyvä paikka, mut se on varmaan talon pimein nurkka! Täytyy aina viritellä sinne lisävaloja, jos haluaa kuvata siellä jotain.  :blaah:
If it makes you happy...

Marianne

#183
Pystytän ketjun sitten kun toimistodioraama on pystyssä. On mulla vanhojakin kuvia, esim. Sybilin kylppäristä, olohuoneesta ja makuuhuoneesta. Ja kahviladioraamaa ja muuta.  :tongue:

Mä laitan ne aina lattialle ja konttailen siellä lamppu yhdessä ja kamera toisessa kädessä.  ::)  :rofl:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Vivi

 :Look_Up: Kuulostaa ihan kunnon nukkeilijalta!  :rofl: Niin, piti sanomani noista sälekaihtimista, että saiskohan tuota pahvia jäykistettyä jollain lakalla tms. Se kyl tuntuis hyvältä matskulta niin käsiteltävyytensä kuin saatavuutensakin puolesta.
If it makes you happy...

Marianne

Vaikea sanoa jäykistyisikö se vai muuttuisiko vielä vetelämmäksi.  :chuckle: Ajattelin laittaa tuohon keskelle vielä yhden lankaviritelmän, mutta olkoon nyt noin. Kokeilen sitten seuraavan tehdä eri tavalla.  :smiley:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Täti Monika

Hyvännäköinen toi on noinkin! Jos haluat jäykemmän, entä jos ensin liimais kaksi pahvia päällekkäin, antais kuivua painon alla kunnolla ja sitten tekis noin?
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Vivi

Joo, jotain sellaista miullakin oli mielessä, mut enpä saanu sitä ulos yhtä hyvin kuin Täti Monika.  :D Oon nyt vaan duunaillu tuon decoupage-lakan kans ja sehän tekee kovan pinnan. Mut joo, toimiihan ne noinkin. Ja hyvä idea tehdä tuommoiset.  :peukku:
If it makes you happy...

Marianne

Kahdesta pahvista taitaisi tulla liian paksu... ei menisi neula kunnolla läpi eikä näyttäisi sitten aidolta.  :eieieiei: Mutta lakkaa voisin kyllä kokeilla jos löytyisi joku erityisesti pahville sopiva.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Ninni-doll


Marianne

#190
Kiitti! Ostin itse asiassa eilen Hobby Pointista sellaista ohutta puulastua, vissiin balsapuuta. Se on 5 milliä leveää ja 0,7 milliä paksua. Noin puolen metrin liuskoja kymmenen kappaletta ja maksoi 4 euroa! Ajattelin siitä kokeilla tehdä seuraavat sälekaihtimet jos saan porattua kaksi pientä reikää vierekkäin ilman että lastu hajoaa. Tai sitten teen siitä taulun kehyksiä tai jotain muuta.  :smiley:

Huomasin juuri että mun käsiporan sisällä on 11 lisäterää joiden olemassaolon olin unohtanut!  :naamakämmen: Jes! Löytyi siis tarpeeksi pieni terä siihen jolla pitäisi onnistua ohuenkin puun poraaminen.  :D
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Milia C

Anteeksi off topic mutta onko kuvassa Dr. Badcoken?  :D
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Marianne

Juu, on. Dr. Badcoke näkyy taas seuraavassa tarinani jaksossa kunhan saan sen toimistodioraaman pystytettyä.  :cuteyes:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Tipitii

Hauska ja nerokas idea pallogrilli !

Minulla oli joskus samainen pyöreä purkki tallessa, taisin säilytellä siinä matkustellessa korvakoruja ym pientä tilpetööriä - tuli sitten heitettyä se pois (kauan ennen nukkeiluaikaa...)
oisikin ollut juuri sopiva grillliksi.

Auroran säleverhot on oikein mukavan näköiset.
Mitä jos kokeilisit lisäjäykistämiseen sitä että laitat langat keskemmälle myös joko yhden tai 2 riviä - kuten on oikeissakin säläreissä (tässä katselen nenän eessä olevaa omaa säleverhoa  :smiley:)
Muutoin varmaankin kartonki hyvä materiaali noihin. Jos kartonki vähän liian leprua, korttipahvihan voisi olla vähän paksumpaa - vai oliko nämä jo korttikartongista tehdyt.


Marianne

Niin, mä ajattelinkin aluksi laittaa keskelle vielä yhden lankavirityksen, mutta se jäi sitten. Pitää laittaa seuraavaan jos teen vielä samasta materiaalista. Toi on ihan tavallista kartonkia. Korttikartonki muuten voisikin olla paksumpaa!  :peukku:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.