Itsetehdyt kalusteet ja tarvikkeet

Aloittaja Jennijee, marraskuu 26, 2012, 17:45:55

« edellinen - seuraava »

Tipitii



Ihanat potkukelkat  :peukku: tulee ihan lapsuus mieleen - punaisella kelkalla sillon poljeskeltiin.

Setä Monika on vallan ylittänyt itsensä  :peukku:

myrva


Tipitii



Kirjoja ....

Sain vihdoin viimein aikaiseksi käydä Biltemassa hakemassa mattoveitsen ja metalliviivottimen kirjojen tekemistä varten.

Aika koukuttavaa tekemistä kirjojen teko - tulee varmaan tehtyä näitä vielä lisää, nyt kun alkuun pääsi  :D






Kirjojen kansien kuvat valtaosa löysin netistä, jotain skannattu omista kirjoista.
Kannet printattu tavalliselle kopiopaperille ja kannet kiinnitetty kirjoihin kaksipuolisella teipillä.
Liimaa ei tarvittu.






Sunako


Louhi

Ihania kirjoja! Mulla on vasta kirjojen pohjia puolivalmiina ja kirjankannet leikattuna, mutta yhdistäminen ja rispaantuneiden reunojen viilaus, en tiedä milloin  :naamakämmen: .

Satumaa

Tämän päivän askarteluja:

Kosmetiikkapurkkeja, vöitä, (istuin)tyyny, lisää tikkareita ym.



sometimes being invisible has it's advantage

Adalia

Life in plastic
It's fantastic!

marihau

Ootteko tehneet kalusteen 1:6 mittakaavassa? Vai onko jossain jotain Barbiemaisempia mittoja?
Upeita kalusteita yms täällä.
1:12 hommailuja enemmän viime vuosina teheny niin nää mitat  tuntuu jotenkin isoilta/kömpelöiltä

Satumaa

Mä oon tehny jotenki silmämääräisesti, sohvia yms...

Tuolla jossain linkkiketjussa onkin linkki Youtube-sivulle jossa eräs äiti tekee paljon Barbie-kalusteita. Hän käyttää nukkea malleina ja piirtää "kaavoja" sen avulla.
Paljon myös pikkutavaraohjevideoita, (ruoat yms.) ja tietenkin vaateohjeita useita.

Niitä on itseasias kaksikin sivua joita seuraan, laitan tähän vielä:

https://www.youtube.com/user/MyFroggyStuff/playlists

https://www.youtube.com/user/simplekidscrafts/playlists
sometimes being invisible has it's advantage

Merineiti

mattelin omat kalusteethan taitaa olla vähän "oikeaa" 1:6 skaalaa pienempiä, niin ei kai se niin justiinsa...

Kiitos linkeistä, Satumaa, tuo alempi oli ihan uusi tuttavuus!

Nuo tikkarit muuten... aivan ihania...
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

marihau

#280
Eka harjotuskapple sohvasta valamis ja nukkis kamppeita tongittu. Siellä on läjä sellaisia mitkä 1:12 liika isoja, saatuja mitkä ollut oottamassa jos sjoskus. Esim. nalle ja tyyny mielestäni hyvän kokoisia barbeille. Matto nyt saisi olla isompikin mutta oon niitä monenkokoisa virkannu 1:1 kotiinkin.
Sohvan patjat pitää ainakin tehdä pienemmät tai sitten koko sohva toi varmaan kyllä kelpaa pikkuneitien leikkeihin  :smiley:


Jennijee

Sohva näyttää hyvältä! Mistä ja miten teit?

marihau

Runko kapalevyä ja käsinojissa muoviletkun puolikkaat muotoa tuomassa. Rungon läjäsin liimaamalla, päälliset runko osaan liimasin, patjat superlonia ja päälliset ommeltu. Tereksi liimasin nyöriä. Käsinojat verhoilin ennen istuinosaan kiinnittämistä ja selkänojan liimasin istuinosaan ennen päällistämistä. Teret vasta kun sovan runko oli läjässä


Marianne

Hieno sohva!


Mulle on jäänyt paljon pieniä kapalevynpaloja kun olen leikannut seiniä. Säästän niitä juuri sitä varten jos joskus iskisi inspiraatio tehdä tuon kaltaisia kevyitä huonekaluja. Yksi eBaystä ostettu kapalevysohva mulla jo on, ja se on ollut todella ahkerassa käytössä. Kapalevy on ihan loistomateriaali kaikenlaiseen rakentamiseen.   :peukku:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

marihau

Mä ostan kapalevyä naapurikaupungin kehystämöstä, jäännöspaloilla ei juurikaan siellä hintaa ole, parilla eurolla saa jo ison läjän. Tarviikin käydessäni hakia lisää kun alkaa olemaan loppu.
Kevyttä ja helppo työstää. Mattoteipillä yhteen jos paksumpia kappaleita tarvii.