Itsetehdyt kalusteet ja tarvikkeet

Aloittaja Jennijee, marraskuu 26, 2012, 17:45:55

« edellinen - seuraava »

FatFashion

Turha surra kun on jo paskat housussa.

marihau

#286
Ja kalustaminen jatkuu:
Sohvapöytä ja rahi. Viime pääsiäisen svapista saatu raeruoho vati kaivettu pöydälle ja ihanat nukkekoti kirppikseltä ostetut enkeli printti tyynyt sohvalle.
Rahi on pahviputkea ja pappispahvia, ohut superloni ja kangas verhoilu. Rahi onm mallia avattava.
Sohvapöytä Tiimarin kilpi, jotain sorvattuja osasia ja fanerinlapa johon porattiin jaloille kulmiin reijät että ovat tukevammin kiinni samalla pöytää muodostui alasarja.



Tässä rahi sisältäpäin:



Ja viellä ruokapöydän tein (eikä ole niin vino kun kuvassa näyttää, olen vaan huono kuvaaja)
Materiaalina tässäkin Tiimarin kilpi tällä kertaa pyöreä ja puolikas puista kynttilänjalkaa  :smiley:



Louhi


Satumaa

Mullakin on Tiimarin kolme erimallista kilpeä pöytinä, isoisä teki ja mä sit maalasin...

Noi on kivoja!  :smiley:
sometimes being invisible has it's advantage

Louhi

Mitä nämä Tiimarin kilvet siis ovat? Minulla ei nyt sytytä.

marihau

Sillon aikanaan ko Tiimari viellä oli niin siellä oli niitä puuvalmiita askartelujuttuja. Noi kilvet kait tarkoitettu vaikka WC-kyltiksi. Pussissa oli kanttinen, soikee ja pyöree, kiva valmis reuna ja sopivan kokoisia ja sopivan vahvojakin Barbie pöytiin. Mulla ootellu tulemista ko viime vuojet noita 1:12 juttuja teheny

Merineiti

Oi miten hienoja!
tuommoisia kilven tyyppisiä löytyy askartelukaupoista, just kattelin mut ei vaan hokannut mihin voisi käyttää... Onneksi toisilla leikkaa :)
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

marihau

Aloitin aamuni kuvaamalla eilen valmistuneet, Sänky vuodevaatteineen, läjä tyynyjä, nojatuoli (johon tahdon viellä matalat jalat koha keksin mistä ne teen) ja sille rahi. Tahon sänkyyn virkatun peiton, mutta se saa oottaa koha kalusteet tehty, nyt menin siittä mistä aita matalin ja käytin kangasta jossa valmiit somisteet  :smiley:



Peitto on tikattu, päälylakan siihen yhdistetty, tyynyliinat samaa sarjaa



Sänky on mallia "joustinpatja", päätynä 1:12 nukkiksen ylimääränen ovi



Tässä viellä sängyn materiaalit pappista, kapalevyä, patja, pätkät samoja sorvattuja jutskia ko olohuoneen pöydässä. Osat liimattu yhteen ja päällinen kulmista muotoon ommetu kangas joka liimattu pohjaan, viimeksi jalat



Tän päivän listalla ois olohuoneen nojatuoli ja keittiön tuolit jos löytyy sopivaa materiaalia niihin

FatFashion

Aivan mielettömän hienoja kalusteita!!  :faint:
Oisko mitään jos tekisit tutoriaalin meille ?  :blush:
Turha surra kun on jo paskat housussa.

marihau

Ko osiaisin :) Noi vaan nyt on tollasia...

Jennijee

Oletpa ollut tuottelias, marihau! Romanttisia kalusteita. Mitä on pappis? :smiley:

marihau

Pappis pahvi on kehystämöjen tausta pahvina käyttämää 3mm vahvaa pahvia, myydään myös askartelukapoista A4 arkkeina (tai ainakin Tiimarissa oli)
Mulla on arkena 15v. adhd kossi kotiopetuksessa niin vapaa on ihana vastapainoksi pistää ihan muunlaiseen hommaan. Koha taas arki huomenna koittaa saan aikaan kokeintaan neulomuksia/ virkkauksia mitä voin tehä opetuksen/ opiskelun valvomisen ohessa.
Nyt ois ideoita enempi ko kerkee/pystyy toteuttaan ja nää on tosiaan niin helppoja 1:12 kalusteijen jälkeen toteuttaa ko ei niin pientä näpräämistä

Silky

Täällähän on taitavia huonekaluvalmistajia! Paljon hienompia kuin esim. Mattelin ostettavat  :cuteyes:

Nämä ei ole minun tekemät, mutta käsintehdyt kuitenkin! Tuolit on tehty purkeista, ovat nuppineulatyynyjä. Sininen tuoli mulla on ollut jo lapsuudesta, sain sen isoäitini ystävältä kun aina sitä ihastelin. Vihreän tuolin on meidän äiti tuonut töistä; en tiedä mistä se oli sinne päätynyt. Barbielle vähän pieniä, mutta ihan ok, voi käyttää.

Can chairs by Silky collector, on Flickr
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

marihau

Nojatuoli oli työn ja tuskan takana, kaksi epäonnistunutta enneko alkoi mitat olemaan kohillansa (onneksi pikkutytöille leikkiin kelpaa hiukka epäsuhtasetkin).
Keittiön tuolien kanssa edelleen materiaali ongelma, saa nähdä koska ne saan tehtyä  :cry:


marihau

Ootte varmaan jo totaalisen kyllästyneitä näihin mun kalusteisiin, mutta hahkutampas siltikin  :smiley:
Keittiön pöydän kaveriksi iltapuhteena valmistu kaksi tuolia. Päälliset olisin halunnut vaaleanpunaiset mutta eipäs ollut tarpeeksi mitään kangasta.  Päälliset on irtomallia joten voimpa tehdä toiset koha löytyy mieleistä kangasta.
Ruuat lainattu 1:12 talosta ko Barbeille ei viellä ruokia mulla ole.



Pari pitää viellä tuoleja tehdä lisää koha jaksan lisää pahvia pilkkoa sopiviksi paloiksi. Koko hommassa aikaa vievää oli leikkoa tasaisia, samankoisia paloja pahvia.
Pahvi neliöt teippasin yhteen ja viimeksi kiinnitin selkänojan. Superloni istuimeen ja selkänojaan. Kuvan ottamisen jälkeen kietasin viellä alaosan ympäri maalarinteipin koossa pysymisen varmistukseksi.
Tässä noita paloja ja toisen tuolin runko valmiiksi kasattuna.