Itsetehdyt kalusteet ja tarvikkeet

Aloittaja Jennijee, marraskuu 26, 2012, 17:45:55

« edellinen - seuraava »

Tipitii

Hienot lyhdyt.

Kävin katsomassa tuolla minihalin sivuilla - oliko nuokin lyhdyt sellaisia että painatus on arkin molemmilla puolilla?

Kiinnostaa kyllä jotain tilata tuolta - sen verran hyvän näköisiä minejä -
eri asia sitten onnistuuko täällä olevilla nakkisormilla noitten kasaus  ::)

Täti Monika

Lainaus käyttäjältä: Alice - kesäkuu 14, 2015, 20:37:43
Täti Monika, sun lyhdyt näyttää onnistuneen paljon paremmin kuin omani  :D Ostimme äitini kanssa mm. tuon arkin molemmat ja tänään räpelsin lyhdyt kokoon joten kuten. Oli haastavampaa kuin odotin vaikka katsoin ohjevideot  ::)
Mä en saanut katsottua niitä ohjevideoita, kun netti pätki  :mad: Teitkö sä Alice siinä nukkekotikoossa vai suurensitko?

Tipitii- arkki on kaksipuoleinen, mutta mulla siitä ei ollut mitään hyötyä. Juuri toi kyseinen lyhty on niin vaalea molemmlta puoliltaan, että meidän printteri ei napannut sitä sisuksen väriä juuri ollenkaan. Siitä ei kandee välittää sillä ei se sisus tuolta juurikaan näy. Jouduin jälkeenpäin vähän käsin pensselillä sutimaan tota pintaakin ja noita "laseja"- printteri ei tosiaan meinannut noin vaaleaa väritystä oikein tunnistaa ( eikä mustesuihkuprintterin väri kestänyt kopiokalvossa  :mad:.) Kasauksesta vielä sen verran että mitä isommaksi suurentaa niin sen helpompi kasata. Mä suurensin 150% eli ei ole ihan  :barbie: - kokoisia noi munkaan. Kiinnostais nyt vielä kokeilla 200% mutta vielä on sen verta tuoreessa muistissa tuo ähellys että ainakaan toistaiseksi en  :eieieiei: En kehtaa paljastaa, kauan mulla kesti noiden neljän kanssa tusaaminen....

Mutta voin kyllä silti suositella ostamaan noita, olivat ne tekijän valmiiksi kasaamat siellä markkinoilla todella hienoja livenä  :palvoo:
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Alice

Tein 1:12-koossa, ei tullut mieleen suurentaa mittakaavaa. Minihali voisi laajentaa valikoimaa isompaan kokoon, mä ainakin ostaisin kivaa näperreltävää näteissä kuoseissa  :smiley: Ostin samalta myyjältä muuten valmiiksi tehdyn muropaketin ja oli hauska yllätys, kun siellä sisällä olikin jotain rapisevaa, ihan kuin oikeita muroja!

Täti Monika

#333
Innostuin aikani kuluksi taas tekemään minikirjoja. Nää on kaikki omasta hyllystä skannattuja ja suomenkielisiä tällä kertaa.

Lapsille ja lapsenmielisille lukemista:


Hevosharrastajalle tiukkaa asiaa:


Sarjiksia:


Taiteilijalle kesälukemistoa:


Ja sitten sain lopultakin aikaiseksi tehtyä sen, mikä on ollut tehtävälistalla jo kolmatta vuotta:


:Look_Up: Kyseessä siis alunperin elokuussa 2012 tekemäni eläkeläis- kuvatarina, josta tein syksyllä 2012 valokuvakirjan ihan ihmiskoossa.
Nyt tein nukeille saman kirjan 1:6 ja niin että se on täysin luettava ( jos vaan on hyvä lähinäkö  :D ) eli sisältää koko tarinan: 18 aukeamaa ja kaikki nelivärikuvina. Tässä oli vähän näpräämistä  ::) Onneksi on ollut näin epävakaat kelit, eipä ois tullut tätäkään muuten tehtyä.
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Jennijee

Siis vau! :palvoo: Toi Eläkeläisten kirja on super! :palvoo:

Täti Monika

 :Look_Up: Kiitos! Siinä muuten suurimman osan ajasta eläkeläiset ovat pukeutuneina sun tekemiin safariasuihin  :peukku:  :palvoo:
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Jennijee

Kyllä :smiley: Nautin aina nähdessäni tekemiäni vaatteita toisten kuvissa. Se on palkinto tehdystä työstä :smiley:

Marianne

Oi miten ihania! Ja Eläkeläisten kirja on niin huippuhyvä! Mun nukeille kelpaisi se hyllyyn, jos viitsit tehdä yhtään myyntiin. (Tosin mulle se kelpaisi ihan ihmisten koossakin.)  :peukku:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Maritsa


Alice

Eläkeläisten oma kirja, huippua! Muistan nuo kuvat, ne on tosi hienoja!

Ja sulla on tuo Länsimainen puku antiikista nykyaikaan, se oli mulle kuin Raamattu teini-iässä, jatkuvasti lainassa kirjastosta  :smiley:

Täti Monika

Kiitos  :Look_Up:  :hug:
Aurora- mulla on valmiina 3 kpl noita mini- eläkeläiskirjoja. Isossa koossa sitä ei enää saa, sillä Eiri (jonka kuvaohjelmalla sen alunperin tein) on fuusioitunut tai kadonnut jonnekin eikä sitä ohjelmaa enää ole  ::)

Alice- toi Länsimainen puku on kyllä aivan MUST! Usein tulee vieläkin selailtua.

Tässä vielä minikirja Mannalla luettavana. Koko on noin 5x5 cm ( alkuperäinen n. 30x30 cm).

"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Tipitii

Ihania kirjoja!   :aplause: :aplause:

Asterixit ja Lucky Luket oli kyllä lemppareita - kyllä harmittaa kun tuli joitain vuosia sitten
melkein kaikki kirjahyllyn romaanit sarjikset ym vietyä kierrätyskeskukseen - nyt ois voinut tehdä sarjiksista pikkukirjoja  :smiley:

HelloDolly

Voi jeevana, kun Täti M. on taas "vähän" näpränny!  :shock:  Todella hienoja kirjoja ja ihana toi kuva, jossa Manna lukee Eläkeläis-kirjaa, ihan taas kuin elävästä elämästä!  :aplause:

Eläkeläis-kirjasta puheenollen, mä olisin kans halukas sellaisen ostamaan, jos niitä myyntiin tulee!  :cuteyes:

tokkopahka

Täti Monika, olet todellinen mestari ja minäkin tahdon eläkeläisten seikkailuja  :cuteyes:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

avotuli

 :faint: :palvoo: "pikkuusen" oot Täti näperrelly juu! Hurjaa! Voi mikä syvä harmi ettei Eläkeläiskirjaa ole 1:1 enää saannilla. Suurharmi. Minikin ois makee...

Hienoja kirjoja kyllä on Tädin tehdas ja kirjapaino suoltanut. Manna niin luonnikkaana istuu lukemassa  :cuteyes:
Kauppiaasta keräilijäksi taas