Uutiset:

SMF - Just Installed!

Main Menu

Steffi Love

Aloittaja Jasmiina2, toukokuu 05, 2013, 23:34:59

« edellinen - seuraava »

Aliisa

Päätin tulla heti tänne tuoreeltaan kertomaan, aivan uskomaton juttu.

Mulla on muutama vanhempi Steffi Love nukke laatikossa. Tänään katselin niitä pitkästä aikaa ja yhden kasvot näyttivät tahmaiselle, joten oli tarkoitus aloittaa puhdistamaan. Kädellä pidin kiinni päästä ja hiuksista... mitä ihmettä käteeni ilmestyi. Hiuksia alkoi murenemaan aivan pikkuisiksi noin 1mm pätkiksi käsiini ja niitä oli aivan jokapaikassa. Menin roskiksen päälle "karistelemaan loputkin irtohiukset" ja sitten putosi jo kokonainen pitkä kihara ja muitakin hiuksia rapisi murusina roskiin. En ole ikinä nähnyt mitään tuollaista, en tiennyt, että jonkun nuken hiukset voi murentua!!! :shock: :shock: :shock: Se oli ikäisekseen mielestäni erittäin siistinnäköinen nukke, mutta ei ole enää. Voi pientä rassukkaa. :gonna-cry: Olisi pitänyt varmaan videoida koko tapaus. Ihan loppuun asti en ole vieläkään karistanut sitä, mutta kai mun täytyy, kun sitä tukkasilppua karisee nyt kuin havunneulasia kuivasta joulukuusesta - eli pienestä hipaisusta. Ostin tuon nuken viime kesänä yhdessä isossa nukkelotissa Suomesta, jossa oli nukkeja varmaan kolmen sukupolven ajoilta. Siellä oli toinenkin mielestäni samaa ikää oleva Steffi Love, jonka hiukset ovat vieläkin kunnossa.

Onkohan tuo vain yksi virheyksilö. Vai onko muillekin sattunut noin? Tai onkohan sitä säilytetty väärin. Mietin sitäkin, että jos ne hiukset oli entinen omistaja paloitellut valmiiksi ja nyt vasta alkoi karisemaan. Mutta ei taitaisi olla käytännössä mahdollista semmoinen. :D Voisiko olla, että hiuslaatu on niin kuivaa, että kuivumisen takia murenee.

Aika inhottavan tuntuista tuo hiussilppu. Kutittaa vähän käsissä vieläkin, kun sitä tuli jokapuolelle, ihan kuin jotain pieniä tikkuja, mutta onneksi siis ei teräviä vaan pehmeitä.

Jasmiina2

Mulle ei ole Steffi Love nukkejen kanssa käynyt noin, mutta lapsuudessa oli yksi (muistaakseni City Toysin valmistama) klooninukke, jonka hiuksille kävi juuri noin. Täti piti sitten aina leikeissä huivia päässä ettei tarvinnut ihan kalju olla. Vanhempana on mietitty, että oli varmaan joku sädehoitopotilas kyseessä.  :D :D

Aliisa

Jasmiina2, Oho. :shock: Mullakin on Citytoyn Kelly-nukkeja tämmöinen sarja http://www.pranceatron.com/jem/cititoy.jpg, mun täytyykin tarkkailla niiden hiuksia sillä silmällä. Kiitos tiedosta. :smiley:

Jasmiina2

Joo ehkä kannattaa välillä katsoa missä kunnossa hiukset ovat. Ihan satavarma en ole oliko kyseessä City Toys nukke, mutta sellaiselta kroppa ja naamavärkki ainakin kovasti näyttivät.  ::)

sininen

Mites muuten turkiskuoriaiset, viihtyisivätkö tuollaisessa tekokuidussa?

Aliisa

Joskus on ollut käytettynä ostetun Barbien hiuksissa turkiskuoriainen, mutta en kyllä tiedä syökö ne niitä.

tokkopahka

Simban nukkejen tukat tekee semmoista, ehkä se on ollut vain muutaman vuoden nukeissa mutta sitä ongelma on. Kummitytön Ariel tiputti tukan kertanykäisyllä ja olen törmännyt muutamaan vastaavan tapaukseen. Myös joillakin halpisponeilla on sama ongelma
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

kitecat

Mulla oli lapsuudessa, vissiinki Simba toysin, jos ne nyt 80-luvulla jo nukkeja teki, Lumikki. 1996 ku aloin nukkeja keräileen ja löysin tuon lapsuuteni Lumikin, sen hiuksille kävi just noin niinko Aliisa kertoi. Ne mureni ihan pikkusilpuksi ihan pikku hipaisusta. Poistin myöhemmin kaiken tukan ja kun opin rootaamaan, laitoin sille uuden tukan. Mutta se oli kyllä aika pelottavaa!
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-