Barbie-bongaus

Aloittaja minnastardust, marraskuu 30, 2012, 17:21:04

« edellinen - seuraava »

whitney

Ohhoh, mattelilla ei tosiaan mene hyvin. Tokkopa superaankari tilannetta pelastaa, mutta minua ei haittaa. Minusta kun kauneimmat barbit ovat jo tehty, löytyvät tuolta parin kolmenkymmenen vuoden takaa  :cuteyes:

Tutu

En nyt tiedä onko tämäkään oikea ketju tälle kysymykselle; mutta myydäänköhän tampereen nukke-ja nukkekotimessuilla barbieita? Näyttäisi olevan 14.2. Vapriikissa.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

kitecat

Onko tosiaanki niin, että nykylapsilla ei oo ittellä riittävästi mielikuvitusta, vaan leluista pitää tehdä mitä kummallisempia, jotta ne oikein ruokkis lasten mielikuvitusta? Muistan omasta lapsuudesta, etten koskaan halunnu Barbieta, jolla oli joku toiminto, sillä se ois vaikuttanu leikkeihin. Siihen aikaan Barbie oliki sellanen sulonen kaaunotar, ku nyt siitä tehdään kaikenmaailman supersankareita yms. jotta lasten mielikuvitusta rikastuttais. Haloo, ei mun mielikuvitusta oo koskaan tarvinnu erikseen rikastuttaa. Ja se on edelleen hyvinkin värikäs!
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

Hilja

Leikkiä ikä kaikki

Marianne

Hauskannäköisiä Bratzejä. Noi varmaan vetoaa lapsiin, kun näyttävät nyt lapsilta. Mua kyllä häiritsee noissa täydellinen silmäripsien puute. Aika uskomatonta, mitä hintoja noista on jo nyt tarjottu eBayssä... Sekin blondi, jolla on selkeästi toinen silmä lähempänä nenää kuin toinen, niin tämänhetkinen hinta on jotain 80 aussidollaria.  :shock: Luin tuolta taiteilijan blogista, että hän pystyttää Etsy-kaupan ja aikoo myydä 20 nukkea kuussa.

Pitäisköhän itsekin alkaa tuunata vanhoja nukkeja myytäväksi eikä myydä kalliilla ostettuja...  ::)

T: Vähän kateellinen

Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Hilja

Aurora, ei kannata olla vähääkään kateellinen mitä tuunaustaitoon tulee. Olet kokonaan toista sarjaa :smiley:

Leikkiä ikä kaikki

Nata

Lainaus käyttäjältä: kitecat - tammikuu 29, 2015, 12:31:27
Onko tosiaanki niin, että nykylapsilla ei oo ittellä riittävästi mielikuvitusta, vaan leluista pitää tehdä mitä kummallisempia, jotta ne oikein ruokkis lasten mielikuvitusta? Muistan omasta lapsuudesta, etten koskaan halunnu Barbieta, jolla oli joku toiminto, sillä se ois vaikuttanu leikkeihin. Siihen aikaan Barbie oliki sellanen sulonen kaaunotar, ku nyt siitä tehdään kaikenmaailman supersankareita yms. jotta lasten mielikuvitusta rikastuttais. Haloo, ei mun mielikuvitusta oo koskaan tarvinnu erikseen rikastuttaa. Ja se on edelleen hyvinkin värikäs!

Mä niin allekirjotan ton. Aika lailla kaikki lelut missä oli joku toiminto, jäi aika nopeasti pölyttymään ja jotenkin kuvittelisin, että se menis edelleen samallailla nykylapsillakin. Olin ihan ihmeissäni joulun allakin kun selailin noita lelulehtiä. Oli jos jonkinmoista toimintolelua, mm. joku ihme täytekakkusysteemi. Tais olla joku semmoinen, että muovista oli tehty kakku ja siinä jotain kohtia, mitä voi täyttää muovailuvahalla ja siten koristella kakkua. Varmaan jaksaakin kiinnostaa monta kertaa...  :blaah:

Taitaa olla enemmänkin kiinni vanhempien laiskuudesta ja tästä vallitsevasta kertakäyttökulttuurista ja tänne-kaikki-heti-nyt -asenteesta miks ylipäänsäkään leluihin ei vaikuta syntyvän samanlaista suhdetta nykylapsilla ku sillon ku ite oltiin lapsia. Tässä sitä on työsarkaa itse kullakin, en mä ainakaan halua omasta lapsestani semmoista kuin monen tutun lapset on esim. juurikin lelujen (ja kärsivällisyyden, siis sen puutteen) suhteen. Toisaalta uskon kyllä, että pienellä panostuksella lapset saadaan ihan yhtä tehokkaasti olemaan luovia ja käyttämään mielikuvitustaan ku "vanhoina hyvinä aikoina".  :smiley:
"Light up the darkness"
* Bob Marley

DarkJedi

Ja sellainen käytännön juttu että kaikki lelut joissa on joku ihme toiminto vain hajoavat helposti leikeissä.

Kun katsoo noita meidän neljävuotiaita niin ne tuntuu leikkivän mieluiten poneilla, Barbieilla, tuon kokoluokan Marvel- figuureilla, Barbien autoilla ja vanhoilla Fisher price ja Matchbox "nukkekotinukeilla". Yhdessäkään ei ole mitään toimintoa ja melkoisia seikkailuja noilla tuntuu olevan.

Olisiko vanhempien ja leluja ostavien sukulaisten mielestä joku toiminnoilla oleva lelu hienompi kuin tavallinen. Esim. meillä mummo osti molemmille tytöille joululahjaksi vauvanuket joissa on erilaisia toimintoja (itkee, nauraa, yskii, saa kuumetta...) mutta ennemmin nuo leikkii minun ja siskon vanhoilla vauvanukeilla jos nukeilla leikkivät. Noita "toiminnallisia" lähinnä vaan paiskotaan, puristellaan ja muuten pahoinpidellään että ne mölyää.

Alice

Tuo Tree Change konsepti on hauska ja hyvin on onnistunut brändäys jo alkuvaiheessa :) Mutta olen samaa mieltä kuin Hilja, sinulla on Aurora aivan omaa luokkaasi maalaustyyli tähän Singhiin verrattuna!

Hänellä on kohderyhmänä leikkivät lapset, ei keräilijä, joten luulen, että tulevan Etsy-kaupan nuket ovat edullisia hinnaltaan. Tuon ebayssä nyt olevan tuunatun nuken hintaa selittää varmasti se, että 20 % tuloista menee hyväntekeväisyyteen.

Merineiti

hieman omaan silmään hassu maalaustyyli, en ees tajunnut miksi mutta varmaan juuri tuo ripsettömyys. Ehdottomasti alkuperäisiä brätsejä nätimpiä joka tapauksessa! Varsinkin se pieni, aivan suloinen lapsinukke :)

Aurora on taiteilija  :worship:

Tämä juttu näyttää netin voiman, tuo tavallaan harrastajien keskuudessa keskinkertainen maalari sattui saamaan julkisuutta ja yhdessä yössä nettihitiksi.
Positiivista että "normaalimmat" nuket saa julkisuutta, enkä sillä tarkoita tavallisuutta tai tylsyyttä :)

Tässä Nigerialainen vastine Barbielle, suunnittelija teki kolme "Afrikan prinsessa" nukkea jotka edustavat kolmea eri heimoa... eli nukeilla on toisistaan poikkeavat vartalot, pituus ja kasvonpiirteet :)
http://www.elle.com/culture/art-design/q-and-a/a26422/taofick-okoya-on-queens-of-africa-dolls/
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

whitney

Oho joku toinenkin linkannut aiemmin linkkamani Bratz-uutisen :)

Johanna Tukiainenkin on vissiin keräilijä:
http://www.seiska.fi/Johanna-Tukiainen/Ihana-paiva-takana-tassa-Johanna-Barbie-/1059903

Aliisa

Minun lapsuudessani nukeilla ei juurikaan ollut mitään toimintoja. Mutta ei se koskaan haitannut, kun sai itse keksiä nukeille oman persoonan. Olisin tosin halunnut sillon sen raskaana olevan Susy-nuken, mutta en koskaan saanut sitä. Raskaana olevat nuket kiehtoo ilmeisesti nykylapsiakin, sillä niitä huudetaan aika paljon eBayssä. Hiusnuket kiehtoivat mua lapsena, just ne joilla oli hurjan pitkät hiukset. Ja tykkäsin myös, kun sain Jewel N Glitter Teresan ja sen mukana oli semmosta koristelutahnaa ja paljetteja, joilla pystyi koristelemaan nukenvaatteita. Jos sain valita itse minkä nuken saan lahjaksi, valitsin aina jonkun vähän erikoisemman. Esim. jos oli vaaleahiuksisia ja tummahiuksisia nukkeja, valitsin aina sen tummahiuksisen.

Mun mielestä Mattelin pitäisi panostaa nukkejen persoonallisuuteen. Entistä enemmän erikoisia hiuksia, eksoottisia kasvoja ja vähemmän semmoisia pinkkivaatteisia perusblondeja. Nykyisin tuntuu, että melkein kaikki playline-Barbiet on siitä samasta muotista veistettyjä ja jos vaatteet ottaa pois, niitä ei ees erota toisistaan. 90-luvulla ei "perusbarbeissa" ollut pinkkiä juuri ollenkaan, esim. Fashion Play -sarjassa. Vaikka olivatkin edullisimman hintaluokan nukkeja, vaatteet olivat kiinnostavia.

DarkJedi

Kun miettii omaa lapsuutta 80- luvulla niin sen ajan ja vielä 90- luvunkin nukeissa oli enemmän persoonaa ja erilaista valikoimaa. Vaatteita ja tarvikkeita oli myynnissä enemmän kuin nykyään, esim. Skipperille ei tänäpäivänä saa kaupasta ollenkaan vaatetta. Ja ei nuo Barbien ja Kenin valikoimatkaan päätähuimaavat ole. Onko sitten niin että tänäpäivänä menee kaupaksi vain jotkut elokuviin liittyvät nuket kuten Disneyn prinsessat ja Barbien omien piirrettyjen hahmot? Ehkäpä, onhan se ikä jolloin Barbieilla ja muilla vastaavilla leikitään tullut alas reilusti noista ajoista.

Adalia

Aliisa: mulla oli lapsena se raskaana oleva Susy  :D En muista kyllä toivoneeni sellaista...   :cuteno:

Toiminnallisia nukkejakaan en tarvinnut, perus-Barbie-nuket riitti... Nyt tosiaan pitää kilpailla tietokone- ja tablettipelien kanssa. Ja 5-v siskopuolellani Monster High -nuket on pop...ostin joululahjaksikin yhden, kun en barbeista saanut innostumaan  ^^
Life in plastic
It's fantastic!

Louhi

http://paskatkirppisloydot.bellablogit.fi/2015/01/30/parpi/

Ei ole barbie-bongaus varsinaisesti, mutta kai tämä hyvällä tahdolla menee.  :pleeeaaasse: