Barbie-bongaus

Aloittaja minnastardust, marraskuu 30, 2012, 17:21:04

« edellinen - seuraava »

Silky

Tosi upeita luomuksia simppelistä materiaalista tuolla HelloDollyn linkin takana!  :shock:

Lainaus käyttäjältä: Aliisa - huhtikuu 11, 2018, 20:27:26
Mulla Barbie-pääsiäismunista avattu 2/3. Saldo tähän mennessä: hiuspompula ja sormus. :smiley:
Nukke, sormus ja hiuspompula  ;)

~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Louhi

Feissarimokissa barbeja:
http://www.feissarimokat.com/2018/04/kirpputorin-loytoja-osa-268/

Kommenteissa ihmiset muistelevat omia leikkejään.

harakka

Onko kukaan ehtinyt vielä Kansallismuseon Barbie-näyttelyyn? Siellä on ymmärtääkseni myös nukkeja myynnissä, joten kiinnostaisi tietää mitä myyvät, pelkkää playlinea vai onko mukana keräilynukkeja?

Xara

Minä kävin! Näyttely oli todella hieno ja sitä suosittelen. Museokauppa oli aivan onneton, valikoima oli vielä huonompi kuin tavallisessa Prismassa. Myynnissä oli viime vuoden Fashionistoja, vaikka niitä uusia on jo saanut BR-leluista ja Tokmannilta. Harmi kun edes näyttelyä varten ei ole saatu uudempia nukkeja myyntiin! Lisäksi oli jotain niitä lapsille tarkoitettuja merenneitoja ym. Ei ollut mitään postikortteja tai näyttelyn logolla varustettua tavaraa.

Keräilynukkehylly oli kaiken huippu! Yhteensä neljä nukkea ja taso oli vuoden 2017 joulunukesta. Pari vanhaa nukkea oli sentään reprona. Kaupan hienoin anti on se kirja, jonka aion kyllä hankkia. Mutta kauppaa ajatellen kannattaa pitää odotukset matalalla ja keskittyä odottamaan vain itse näyttelyä. :D Se näyttely on todella kiva!

Aion itse mennä vielä uudelleen koska museokortilla sisään pääsee vain kolmella eurolla.

Puppeteer

Luulin että se olisi Museokortilla ilmainen? Noo, ei tietty se kolme euroa paljoa ole. :D

harakka

Kiitos Xara! Ehdottomasti olen menossa katsomaan näyttelyä, mutta olisihan se ollut kiva jos Mattel olisi vähän satsannut myyntiin, kun on kerran projektissa mukana.

Milo

Liittyykö tää Massilimiano Capellan kirja siihen näyttelyyn?
https://www.adlibris.com/fi/kirja/barbie-9789522345110
Ymmärtääkseni on ainakin ilmestynyt vastikään ja toi kansikuva oli jossain näyttelykuvissakin.
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Illuusia

Kiitos näyttelyarviosta, Xara :) Mä olisin halunnut sen yhden postikortin :cuteyes:

Tuo kirja on nimenomaan näyttelyn järjestäjien ja Kansallismuseon yhteistyönä tähän näyttelyyn tekemä teos, ja minusta hyvä sekä teksteiltään että kuviltaan. Siinä on kunnon kannet ja grafiikka. Kirja on mukavan monipuolinen ja kuvailee Barbieta pitkältä aikaväliltä eli nykypäiviin saakka. Mikään vintagetunnistusteos se ei ole, mutta niitä jo riittää muutenkin :D

Välttelen näyttelykuvien katselua, jotta en olisi jo nähnyt kaikkea ennen kuin pääsen itse paikalle :D

Täti Monika

Mä törmäsin kirjakaupassa tohon kirjaan yllättäen ( en ajatellutkaan että ois tällaisilla pikkupaikkakunnilla hyllyssä ) ja heräteostin sen. Ekan kerran läpiselailtu/ lukaistu ja voin suositella: laadukas ja melko kattava tekele. Hienoja kuvia rutkasti: heräsi halu kaivella omia vanhempia "tavallisia" barbeja esiin ja stailata ja kuvailla.
Itsellä kirja suorastaan syvensi rakkautta  :barbie::hin  :hbeat:
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Miiuli

Tuo kirja on kyllä pakko saada  :cuteyes:

Silky

Nyt on näyttely nähty, olipa ihana! Meni vajaa 2h. Mulla on jonkin verran kuvia sieltä mutta en pommita niitä tänne, käykää itse katsomassa -suosittelen  :cuteyes: Flickriin laitan kyllä jossain vaiheessa kuvia kunhan ehdin.

Vintaget (ja monet muutkin) oli minusta hyvin edustettuina, mutta silkkejä oli vähän, niitä olisin halunnut nähdä lisää. Kasareiden kohdalla Perfume pretty ja Style magic olivat vaihtaneet nimilappuja, ja silkeissä Maria Therese-morsian oli nimetty Theresaksi  :D Ei, en kehdannut sanoa kenellekään.......  ;)

Minusta kauppakin oli ok, ostin repro Day to nightin, 69,90€. Ei paha kun ajattelee että postikulut ja mahd. tullit jää pois. Olin miettinyt sen ostamista ja jättänyt sen jo pois ostoslistalta kun nuo reprot ei kuitenkaan ole alkuperäisen veroisia, mutta kun se tuli tuolla vastaan niin täytyihän se saada kotiin. Oli siellä myynnissä yksi silkkikin, se uusi kukkamekkoinen blondi, nivellettyjä siis. Hinta taisi olla pikkuisen yli 100€.

Toistan vielä: suosittelen, kannattaa käydä! :aplause: :hbeat:
~~~~
~~~~

Aliisa

En ole vieläkään käynyt tuolla näyttelyssä, mutta menen ehdottomasti heti, kun vaan pääsen Helsinkiin. Nyt on ollut niin tiivis tahti töissä, etten ole ehtinyt juuri vapaita pitämään.

Hankintalistalla on ainakin tuo kirja ja museopuoti kiinnostaa muutenkin. Kiva nähdä livenä myynnissä välillä muitakin kuin vain prinsessanukkeja (tuntuu, että normikaupoissa on vaan niitä enimmäkseen).

Ja sitten kaikkein eniten odotan näkeväni livenä sen Madame Antoinette Barbien. En ole koskaan nähnyt sitä livenä. Se kuuluu ostoslistalleni "Sitten, kun voitan pääpotin Lotossa". :D

kitecat

Onkohan tuolla messuilla useampi nukke myynnissä aina yhtä nukkea? Mua kun himottais tuo Day to Night Barbie, mutta oon menossa vasta elokuun alussa sinne. Vieläköhän niitä sillon sieltä saa?  :gonna-cry: Kyseinen nukke oli lapsuudessani se kaikkein rakkain ja ois ihana saaha se laatikossaan, olkoonkin repro  :hbeat:
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

Silky

Marie Antoinette oli siellä  :D Mua se ei niin himota, mutta sen sijaan Ponytail ykkönen on mun lottovoittolistalla  :cuteyes:

Lainaus käyttäjältä: kitecat - kesäkuu 14, 2018, 14:35:35
Onkohan tuolla messuilla useampi nukke myynnissä aina yhtä nukkea? Mua kun himottais tuo Day to Night Barbie, mutta oon menossa vasta elokuun alussa sinne. Vieläköhän niitä sillon sieltä saa?  :gonna-cry: Kyseinen nukke oli lapsuudessani se kaikkein rakkain ja ois ihana saaha se laatikossaan, olkoonkin repro  :hbeat:
Kai niitä nyt täytyy olla...  :peukku:
Mä siis ostin just tuon Day to nightin. Sitä oli esillä 1 ja vaikka näin hintalapun, kysyin että onhan tuo myynnissä. Tottakai! Sanoin että sellainen on saatava, mutta lisäsin että kierrän kaupan ensin. Sillä aikaa kun kiertelin, myyjä pakkasi jo nuken nätisti mulle silkkipaperiin. Minusta hän ei ottanut esillä ollutta, vaan kaivoi uuden lootan jostain kaapista tai laatikosta..? Joka tapauksessa, kun lähdin, yksi Day to night jäi esille siihen pöydälle ja yksi tuli mun mukana kotiin... Kirjaa en raaskinut enää ostaa.

~~~~
~~~~

kitecat

Lainaus käyttäjältä: Silky - kesäkuu 14, 2018, 20:31:54
Marie Antoinette oli siellä  :D Mua se ei niin himota, mutta sen sijaan Ponytail ykkönen on mun lottovoittolistalla  :cuteyes:

UU! Marie Antoinettte ois ihana, mutta se on niin kamalan kallis, etten ees haaveile. Toi Day to Nightkin on kyllä jo kipurajoilla, mutta pitää laittaa lisää kamoja myyntiin  :D Tein ite pari vuotta sitten oman versioni Marie Antoinetesta. Pitäs vaan tehdä sille korut ja kuvat, niin voin jakaa kuvia sitten täälläkin. Tein sen keräilyni 20-vuotis nukeksi. Keräilyni alkoi 1996.
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-